Thijs Conijn, consultant/recruiter, over wat er leuk is aan recruiter zijn bij ScoliX
Het leuke aan recruiter zijn bij ScoliX? Dat je echt van toegevoegde waarde bent voor een organisatie. Het gaat altijd om goed geleid onderwijs. Het gaat niet om een snelle match, maar om de juiste match. Er zijn voor de opdrachtgever en de kandidaat en er zo indirect voor de leerling toe doen.
Thijs Conijn
Ik kan echt de tijd nemen voor een opdrachtgever. We schrijven niet zomaar extra uren, geen cowboygedrag. En als het nodig is, zetten we een extra consultant of extra teamsessie in. We zijn niet geld- maar inhoudgedreven. ScoliX biedt ruimte om mezelf te ontwikkelen én om ScoliX als organisatie verder te ontwikkelen. Mijn persoonlijke waardes komen goed overeen met die van het bureau. En dat voelt goed.
Als recruiter vind ik het context-document echt een meerwaarde van de ScoliX-werkwijze. Hierin staan de verschillende visies op diverse onderwerpen vanuit de school of organisatie. De achterkant van het borduurwerk. Prettig voor de commissie om te zien waar hun organisatie staat. Het geeft bestuurlijke informatie en een goede indruk van wat we gaan doen. En de kandidaat vindt het prettig vooraf te weten wat de opdracht voor de school of de stichting is.
Door interviews krijg ik scherp wat de organisatie nodig heeft. Mijn eigen onderwijservaring helpt om zaken snel te duiden. Met de informatie uit de interviews zoek ik de kandidaat die nodig is. De organisatie besluit welke kandidaat het wordt, maar als recruiter draag ik kandidaten voor die goed in het profiel passen. Ik begeleid het besluitvormingsproces. Om ze aan het denken te zetten, hou ik de commissie of bestuurder ook een spiegel voor en stel ik (lastige) vragen. Zo zorg ik dat zij – en daarmee ik – een duidelijk beeld krijgen van de kandidaat die nodig is. Soms voel ik me een beetje Sherlock Holmes: zoeken en speuren om te achterhalen wat voor persoon de beste kandidaat voor deze school is.
Ik ga graag in gesprek over onderwijs en gebruik mijn expertise om de school, het bestuur of de organisatie te helpen. En daarmee te zorgen voor goed onderwijs voor de leerlingen. Dit past bij onze missie ‘Goed geleid onderwijs’. Mijn onderwijskennis en ‑ervaring kan ik goed kwijt in het recruitmentwerk. Ik voel me hier echt op m’n plek.
Meer informatie? Neem contact op
Bent u als (leidinggevend) onderwijsprofessional benieuwd naar de ontwikkelingen op uw vakgebied? Of bent u gericht of oriënterend op zoek naar een volgende stap?